Δευτέρα 18 Μαΐου 2015

H Χριστίνα Αλούπη με "αέρα" Hollywood

Η δημοσιογράφος, παρουσιάστρια και ηθοποιός Χριστίνα Αλούπη μιλάει στον Μίλτο Γήτα για την μεγάλη της απόφαση να φύγει στην Αμερική για σπουδές υποκριτικής, τη ζωή της εκεί καθώς και για το πως αισθάνεται να κυκλοφορεί στους δρόμους του Hollywood. Τέλος αναφέρεται στην ελληνική τηλεόραση και πως εκείνη τη βλέπει σήμερα μετά από τα λίγα χρόνια απουσίας της.

Από δημοσιογράφος τελικά ηθοποιός; Πως προέκυψε η υποκριτική στη ζωή σου; 
Η υποκριτική ήταν πάντα ένα κρυφό μου όνειρο, το οποίο λόγω έλλειψης χρόνου δεν είχα ποτέ την ευκαιρία να κυνηγήσω, μην ξεχνάς ότι όσο δούλευα ως παρουσιάστρια στην τηλεόραση ήμουν και φοιτήτρια (έχω δυο μεταπτυχιακά, στη «Ιστορία της Φιλοσοφίας» και στη «Διοίκηση Ανθρωπινού Δυναμικού»). Πέρα από αυτό, όταν ασχολήθηκα με την παρουσίαση στην τηλεόραση, πολύ γρήγορα συνειδητοποίησα ότι όλοι μας, χωρίς να διαθέτουμε κάποια έστω και υποτυπώδη γνώση του αντικειμένου ως «παρουσιαστές», έχουμε την απαίτηση να κάνουμε καριέρα. Η δική μου άποψη είναι ότι δεν είναι δυνατόν να βγαίνεις στο γυαλί σαν παρουσιαστής χωρίς να έχεις τουλάχιστον σπουδάσει ορισμένα πράγματα πάνω στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Μην ξεχνάς, άλλο η δημοσιογραφία, άλλο η παρουσίαση, το ότι είναι κάποιος δημοσιογράφος δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι είναι και καλός παρουσιαστής. Εγώ δεν μπορώ να το καταλάβω αυτό και γι’ αυτό από την αρχή σχεδόν της παρουσίας μου στην τηλεόραση είχα σαν σκοπό κάποια στιγμή όταν μου δοθεί η ευκαιρία να κάνω τις ανάλογες σπουδές που θα μου επέτρεπαν να μην αισθάνομαι ερασιτέχνης. Η δική μου φιλοσοφία μου επιβάλλει ό,τι επιλέγω να κάνω να το κάνω καλά. Θέλω να είμαι επαγγελματίας στη δουλειά μου με όλη τη σημασία της λέξης. Αποφάσισα λοιπόν να διακόψω προσωρινά την καριέρα μου στην τηλεόραση και να προγραμματίσω τις απαραίτητες για μένα σπουδές. Ύστερα λοιπόν από έρευνα, επέλεξα να απευθυνθώ στη σχολή θεάτρου και κινηματογράφου, το Lee Strasberg Institute, που θεωρείται μια από τις καλύτερες σχολές στον κόσμο. Έτσι απέκτησα το υπόβαθρο για να ξεκινήσω καριέρα ηθοποιού, και ταυτόχρονα απέκτησα τεχνικές που με βοήθησαν να βελτιωθώ ως παρουσιάστρια. 

Πόσο εύκολη ήταν η απόφαση να φύγεις από την Ελλάδα και να βρεθείς στην Αμερική να σπουδάσεις υποκριτική;
Ήμουν απόλυτα σίγουρη για την απόφασή μου να φύγω από την Ελλάδα και αυτό επιβεβαιώθηκε απόλυτα, γιατί είναι μοναδική εμπειρία να σπουδάζεις υποκριτική σε τόσο υψηλό επίπεδο, σε μια σχολή απ’ όπου έχουν περάσει ηθοποιοί όπως η Angelina Jolie, ο Al Pacino,  ο Robert DeNiro, ο Alec Baldwin, η Scarlett Johansson, η Marilyn Monroe, ο James Dean και πάρα πολλοί άλλοι. Οι εμπειρίες που έχω αποκομίσει είναι μοναδικές και δεν θα τις άλλαζα με τίποτα!     

Τα πράγματα στην Αμερική τα βρήκες όπως τα φανταζόσουν; Μίλησε μου λίγο για τα μαθήματα που παρακολουθείς εκεί; 
Η αλήθεια είναι ότι δεν ήξερα τι να περιμένω, σίγουρα για τον καθένα μια τόσο σημαντική αλλαγή απαιτεί κάποιο χρόνο προσαρμογής. Άλλη χώρα, άλλος τρόπος ζωής, άλλο περιβάλλον, μακριά από δικούς σου ανθρώπους, όλα είναι διαφορετικά και προφανώς ένα διάστημα προσαρμογής είναι αναγκαίο. Κάθε λαός έχει τι δική του νοοτροπία, το θετικό είναι ότι στην Αμερική έρχονται άνθρωποι απ’ όλο τον κόσμο και αυτό σε κάνει να νιώθεις λιγότερο «ξένος», αφού κάθε μέρα συναντάς και συναναστρέφεσαι με ανθρώπους από κάθε γωνία της γης. Ειδικά η Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες είναι λίγο πολύ, σύγχρονες Βαβέλ…Όσον αφορά στα μαθήματα που παρακολουθώ, είναι τόσα πολλά αυτά που προσφέρει η σχολή, έχω κάνει υποκριτική, δράμα, κωμωδία, αυτοσχεδιασμό, κινησιολογία, φωνητική, ορθοφωνία, μαθήματα για τηλεόραση, για κινηματογράφο, τεχνικές παρουσίασης, χορό, συγγραφή και ανάλυση κειμένων, σκηνοθεσία, ιστορία του κινηματογράφου και της τηλεόρασης, Shakespeare και η λίστα συνεχίζει... 

Πως αισθάνεσαι να κυκλοφορείς στους δρόμους του Hollywood; Φαντάζεσαι τη ζωή σου εκεί μόνιμα; 
Το Los Angeles είναι μια καθαρά καλλιτεχνική πόλης, είναι η βάση όλων των ηθοποιών και είναι γεμάτη με καλλιτέχνες κάθε είδους. Μην ξεχνάς ότι εδώ βρίσκεται το Hollywood, η κάρδια της κινηματογραφικής βιομηχανίας όλου του κόσμου, όπως επίσης και όλα τα studio των καναλιών για τις εκπομπές τους. Συνηθίζεις, θέλοντας και μη, να βλέπεις γύρω σου διαρκώς να γυρίζονται ταινίες ή να κλείνουν τους δρόμους για πρεμιέρες! Μου αρέσει το Los Angeles και δεν θα είχα πρόβλημα να ζήσω εδώ, άλλωστε και η αμερικάνικη νοοτροπία μου ταιριάζει σε ορισμένους τομείς, και ένας από αυτούς είναι ο επαγγελματικός, καθώς τους ενδιαφέρει να δουλεύεις οργανωμένα, σκληρά και με συνέπεια, η προχειρότητα είναι παντελώς απούσα. Είναι μια νοοτροπία που μου πάει και μου αρέσει, και την οποία δεν συναντάς συχνά στην Ελλάδα τελικά. Από την άλλη βέβαια η οικογένεια και οι φίλοι μου είναι στην Ελλάδα και μου λείπουν αφάνταστα, και αγαπώ πολύ την πατρίδα μου, οπότε δεν έχω πάρει μια οριστική απόφαση ακόμα για το πού θα ζήσω μόνιμα. 

Στη τηλεόραση και τη δημοσιογραφία γενικότερα έβαλες τελεία ή μονάχα μια μικρή παύλα; 
Τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα δεν υπάρχουν σαφείς διαχωριστικές γραμμές στα παραπάνω. Βλέπεις ηθοποιούς αλλά και τραγουδιστές να κάνουν τηλεοπτικές παρουσιάσεις αλλά και το αντίθετο. Αυτή την περίοδο, περά από την ηθοποιία, ασχολούμαι και με τη δημοσιογραφία και παρουσιάζω το δελτίο ειδήσεων στο Greekreporter.com, ένα site με ειδήσεις για τους Έλληνες όλου του κόσμου, που απευθύνεται κυρίως σε Έλληνες της διασποράς. Θα συνεχίσω λοιπόν να ασχολούμαι και με τα δυο, όσο μου το επιτρέπει το πρόγραμμα και ο χρόνος μου. 

Πως κρίνεις την ελληνική τηλεόραση σήμερα; Πιστεύεις θα είναι δύσκολη η νέα τηλεοπτική σεζόν; Η τελευταία φορά που ήμουν Ελλάδα ήταν τα Χριστούγεννα που είχα έρθει για τρεις εβδομάδες και πέρασα το χρόνο μου με την οικογένεια και τους φίλους μου βλέποντας ελάχιστη τηλεόραση, επίσης λείπω ενάμιση χρόνο από την Ελλάδα, όποτε δεν έχω την εικόνα για να κρίνω επαρκώς την ελληνική τηλεόραση σήμερα. Από αυτά που ακούω από φίλους μου στην Ελλάδα, συμπεραίνω ότι η νέα τηλεοπτική σεζόν θα είναι δύσκολη, λόγω της γενικότερης οικονομικής κρίσης που έχει χτυπήσει φυσικά και την ελληνική τηλεόραση.  

Είσαι πολυτάλαντη και πολυάσχολη. Αλήθεια υπήρξε στιγμή που θέλησες να τα παρατήσεις όλα γιατί απογοητεύτηκες; 
Δυσκολίες αντιμετωπίζουν όλοι οι άνθρωποι στη δουλειά τους, όπως έχω αντιμετωπίσει και εγώ, αλλά ποτέ δεν σκέφτηκα να τα παρατήσω γιατί αγαπώ τόσο πολύ αυτό που κάνω, με τρέφει και δεν θα ήμουν ευτυχισμένη αν έκανα οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα. Η δουλειά μου είναι το πάθος μου και όταν αγαπάς κάτι με τόσο πάθος, δεν μπορείς να το παρατήσεις ποτέ.  

Ποιο είναι το αγαπημένο σου "motto"; 
Η υγεία είναι ό,τι πιο πολύτιμο έχουμε, χωρίς αυτήν δεν μπορούμε να χαρούμε τίποτα άλλο. 

Τι είναι αυτό που σε αγχώνει πιο πολύ αυτή τη στιγμή που μιλάμε; 
Η οικονομική κατάσταση της Ελλάδας, να μη χάσουν τις δουλειές του οι πολίτες, με αγχώνει και με στεναχωρεί όλη αυτή η κρίση που βιώνει η χώρα μας και το πώς θα καταφέρουμε να βγούμε αλάβωτοι από αυτή την κατάσταση… 

Κλείνοντας θα ήθελα να μου πεις ποια όνειρα ή σχέδια κάνεις για το μέλλον;
Επαγγελματικά, θα μου επιτρέψεις να σου αποκαλύψω το μεγαλύτερο μου όνειρο όταν το εκπληρώσω! Στην προσωπική μου ζωή, θα ήθελα κάποια στιγμή να αποκτήσω μια μεγάλη και ευτυχισμένη οικογένεια! 

Συνέντευξη: Μίλτος Γήτας 
(29/8/2011)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου