Τετάρτη 17 Αυγούστου 2016

Η Βασιλική Τσούνη, πρωτοεμφανιζόμενη συγγραφέας από τα Ιωάννινα, συνομιλεί με τον Μίλτο Γήτα

Η Βασιλική Τσούνη από τα Ιωάννινα από μικρή πίστευε και αγαπούσε τη γραφή. Θεωρώντας όμως πως ήρθε πλέον η κατάλληλη στιγμή εξέδωσε το πρώτο της βιβλίο με τίτλο "Μοναχικές Αλκυόνες" στις εκδόσεις Πηγή. Για την έμπνευση της, την ιστορία του βιβλίου αλλά και τα επόμενα σχέδια της μίλησε στον ανταποκριτή του BOOKIA στην Ήπειρο, Μίλτο Γήτα.



Πότε και πως ωρίμασε μέσα σου η απόφαση να γράψεις ένα βιβλίο;

Από μικρή πίστευα και αγαπούσα την γραφή. Μα έπρεπε να συμβούν κάποια πράγματα, που άγγιξαν πιο πολύ την καρδιά μου και είπε μέσα μου πως τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή. Έτσι έπιασε ξανά το μολύβι πριν περίπου 2 χρόνια και άρχισα να γράφω τις "Μοναχικές Αλκυόνες".

Τι σε εμπνέει κυρίως;

Με εμπνέουν τα χρώματα, η μουσική, μια λέξη μπορεί να συγκρατήσω από μια κουβέντα και κάθε αφήγηση του παρελθόντος από άτομα μεγάλης ηλικίας με γοητεύουν περισσότερο!

Στο βιβλίο σου «Μοναχικές Αλκυόνες» από τις εκδόσεις Πηγή τι θα διαβάσει ο αναγνώστης;

θα διαβάσει μια ωδή για την αληθινή αγάπη, για την εισβολή των Γερμανών στο πανέμορφο Παρίσι και θα γνωρίσει από την άσχημη πλευρά την κακία και το μίσος των ανθρώπων. Ο μύθος της Αλκυόνης είμαι σίγουρη πως θα τον γοητεύσει και την αγάπη αυτή τόσο των πουλιών όσο και των δύο νέων θα την κρατήσει για πάντα στην καρδιά του. Εκτός από το Παρίσι θα ταξιδέψει στην Προβηγκία και στην Νορμανδία και στις κατακόμβες του Παρισιού. Δε θα σταματήσει να περιπλανιέται στα σοκάκια του Παρισιού και η διαδρομή του βιβλίου κυμαίνεται μεταξύ σκοτάδι και φως Μεταξύ Κόλασης και παραδείσου.

Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σου συγγραφείς και γιατί;

Στέφαν Τσβάιχ. Ιρεν Νεμιρόφσκι, Έμιλυ Μπροντέ, Ναθαναήλ Χόθορν, Χαλίκι Γκιμπραν και από Έλληνες συγγραφείς Νίκος Καζαντζάκης, Διδώ Σωτηρίου, Καραπάνου Μαργαρίτα, Αλκυόνη Παπαδάκη, Σπύρος Πετρουλάκης και η Ρένα Ρώσση Ζαΐρη. Η γραφή τους είναι τόσο ξεχωριστή και με ταξιδεύουν σε κάθε τους λέξη, σε κάθε τους σελίδα.... Αμέτρητα συναισθήματα φωλιάζουν στην ψυχή μου και μαζί τους ζω πολλές ζωές, ταξιδιάρικες, όμορφες μα και κακίες, ελεύθερες μα και αιχμάλωτες...

Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να εκδώσεις ένα βιβλίο στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης;

Πιστεύω πως ήταν αρκετά δύσκολο και πριν την οικονομική κρίση στην οποία ζούμε τα τελευταία χρόνια. Τώρα βέβαια για όλους μας έχουν αλλάξει. Δεν φοβήθηκα πότε ήθελα απλά να πραγματοποιήσω το όνειρο μου και επιτέλους τα κατάφερα. Στην αρχή πολλοί τοίχοι βρέθηκαν μπροστά μου γιατί ο κάθε εκδότης ακολουθεί την δική του ρότα και δύσκολα αλλάζουν. Δύσκολα δοκιμάζουν κάτι καινούργιο. Αν όμως πραγματικά πιστεύεις σε αυτό που αγαπάς είμαι σίγουρη πως πάντα καλό συμβαίνει. Όπως και με το βιβλίο μου. Οι Πρότυπες Εκδόσεις Πηγής πίστεψαν αμέσως τόσο σε εμένα όσο και στο βιβλίο μου. Δεν έχω λόγια να πω πάρα μόνο ένα μεγάλο ευχαριστώ για την απίστευτη συνεργασία μας και την στήριξη τους σε κάθε μου βήμα.

Πως αντιδράς σε μια θετική και σε μια αρνητική κριτική των αναγνωστών;

Στη ζωή μας υπάρχουν πάντα μα πάντα δυο μέτρα και δύο σταθμά. Υπάρχει το καλό και το κακό, το όμορφο και το άσχημο, το ναι και το όχι, το φως και το σκοτάδι. Δεν είμαστε όλοι οι άνθρωποι ίδιοι ο καθένας είναι μοναδικός και αυτό μας ξεχωρίζει. Έχω μάθει να δέχομαι τις απόψεις με σεβασμό και να καθημερινά προσπαθώ να γίνω καλύτερη για να καταφέρω να κερδίσω με τη δουλειά μου και αυτούς που έχουν διαφορετική άποψη.

Ποια είναι τα επόμενα λογοτεχνικά σου σχέδια και βήματα;

Θα ακολουθήσουν και άλλα βιβλία. Ήδη έχω τελειώσει το δεύτερο και αυτή τη στιγμή γράφω το τρίτο μου βιβλίο. Με πίστη, με σεβασμό σε αυτό που κάνω και με υπομονή είμαι σίγουρη πως σε λίγο καιρό όλα θα πάρουν την σειρά τους για ένα όμορφο και άρτιο αποτέλεσμα. Πιστεύω στον εαυτό μου και ευτυχώς έχω δίπλα μου ανθρώπους που με στηρίζουν σε κάθε μου βήμα. Προσπαθώ να απολαύσω την διαδρομή γιατί αυτή πραγματικά αξίζει.

Συνέντευξη: Μίλτος Γήτας
(20/6/2016)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου